موضوع پایان نامه معماری: طراحی هشت واحـد مسـی

 چکیده:

هر ملتی که معماری خاص خود را بنیان نهاده است، خطوط و فرمهای دلخواه خویش را که به سان زبان، عادات و رسوم محلی‌اش ویژگی خاص دارد، نمایان کرده است. تا پایان فروپاشی مرزهای فرهنگی که در قرن نوزده اتفاق افتاد، فرم‌ها و عناصر ویژه معماری‌های بومی در تمام جهان دیده می‌شد و ساختمانهای هر ناحیه، میوه شگفت‌انگیز وصل میمون تصور مردم با خواست‌های محیط بود هیچ‌کس نمی‌تواند انحنای یک گنبد ایرانی را از انحنای یک گنبد سوری، موریتانیایی یا مصری تمیز ندهد… و هیچکس نمی‌توان ساختمانهای منتقل شده به یک محیط بیگانه را با لذت نگاه کند (فتحی، ۱۳۷۲)
اگر قبول کنیم که معماری و شهر‌سازی سنتی پدیده‌ای است با ریشه‌هایی در پهنه تجربه‌ها و سلیقه‌ها و دانش‌های آدمیان، که تنها در ژرفای اندیشه‌های دور و نزدیک انسان قابل شناخت است؛ یا اگر قبول کنیم که معماری سنتی دیروز تنها برای دیروز ساخته نشده، بلکه موجودیتی است زاده لحظه‌ای از تاریخ انسانها که سر درگذشته‌ها و دست در آینده دارد، این سئوال را می‌توانیم طرح کنیم: چه جیزهایی از مجموعه‌هایی که دیروز بر جامانده می‌تواند به امروز ما تعلق داشته باشد، و چه چیزهای دیگری می‌تواند برای فرایمان ماندنی باشد ؟ (فلامکی، ۱۳۶۵)
هرگاه گذشته ( سیرتحول تاریخی) در وضع موجود آن «مستتر» باشد، آینده (دگرگونیها و تحولات بعدی پدیده) در وضع موجود آن «مستتر» است؛ گذشته موجود را تبیین می‌کند و موجود آینده را تخمین می‌زند (حبیبی ۱۳۸۰)
روشن است که برای تمیز و گزینش چیزهایی که گفتیم نمی‌توان بی معیار عمل کرد و همچنین روشن است که با اندیشه ها و سلیقه‌ها و نیازهایی زاده شرایط زمان تولد بنا نمی‌توان به سنجش و ارزیابی پدیده‌هایی رفت که دیروز، به قصد مختوم و مخدوش شدن امروز، ساخته شده‌اند.

سفارش پایان نامه معماری

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Angie تعمیرات تخصصی دانفوس danfoss درایو و اینورتر Courtney طلاق توافقی | شرایط و مراحل طلاق توافقی بواسیر و درمان آن سرویس یخچال فریزر کرج تهران مقالات تابلو هاي ديواري مدرن وکلاسيک احسن القول انجمن فرش ماشینی