چکیده:
عرصه طراحی محیط های آموزشی عوامل و موضوعات فراوانی با خود همراه دارد, بویژه که در دهه های اخیر ضمن پیشرفت و تغییر روز افزون علم , رقابت چشمگیری در امر پرورش پژوهشگر و تولید علم میان جوامع بوجود آمده تا جاییکه آمار تاسیس دانشگاهها و توسعه مراکز آموزشی در این دهه بی سابقه بوده است.
در کشور ما نیز علاوه بر موضوع فوق رشد، جمعیت و افزایش جوانان جویای تحصیلات عالیه برنامه ریزان را بر توسعه محیط های آموزشی وا داشته است
با توجه به موارد فوق و همچنین سرفصلهای مورد تاکید در دوره کارشناسی ارشد معماری در دانشکده معماری پردیس هنر های زیبای دانشگاه تهران این رساله به مباحث زیر می پردازد:
– آموزش و آموزش معماری و مسیر تحول آموزش معماری را در جهان و ایران
– نقد آموزش معماری امروز در جهان و ایران
– تعاریف محیط و رابطه آن با مخاطب و تاثیر و تاثیرات این دو
– تاریخچه مدارس و محیطهای آموزشی و سیر تحول کالبدی مدارس در ایران
– معرفی تعدادی از مدارس معماری امروز ایران و برخی نمونه های مشابه و مدارس معماری در دیگر نقاط با ذکر ویژگیهای آنها
– بررسی استاندارد ها و ضوابط برای فضاهای آموزشی و تعریف فضاها و ویژگیهای مورد نیاز برای هر یک
– برنامه ریزی عملی برای یک مدرسه معماری با توجه به سرانه ها، نمونه های مشابه استانداردها و نظرات اساتید
درباره این سایت